Zdrowy tryb życia

0

Z pewnością słyszałeś ich miliony… ale czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, z czego tak naprawdę się składa i dlaczego tak trudno jest zmienić styl życia?

Styl życia: co to jest?

Styl życia to sposób, w jaki prowadzimy swoje życie, zestaw zachowań, które wdrażamy na co dzień, tworząc nawyki.

Odnosi się do sposobu, w jaki jemy, do poruszania się, a nie do siedzącego trybu życia, do strategii, za pomocą których radzimy sobie ze stresującymi wydarzeniami, do sposobu, w jaki organizujemy nasz czas, do nastawienia, jakie mamy do problemów…

  • Niestety, nasza codzienna rzeczywistość poddaje nas szaleńczym rytmom, siedzącemu trybowi pracy i często stresującym zajęciom oraz szybkiej i niezbilansowanej diecie, prowadząc nas do stylu życia opartego na szybkości i produktywności, który jednak często nie koreluje pozytywnie ze zdrowiem i samopoczuciem. .
  • Elementy zdrowego stylu życia są dość proste: jedz zbilansowane, ćwicz, dbaj o siebie odpowiednim odpoczynkiem, pielęgnuj swoje pasje i skutecznie radź sobie w sytuacjach stresowych.

Ale dlaczego tak trudno jest przyjąć i utrzymać zdrowy tryb życia?

Często jesteśmy tak wciągnięci w nasze gorączkowe życie, że staramy się przestać i naprawdę zadać sobie pytanie, czego potrzebujemy, więc przez miesiące lub lata ignorujemy sygnały, które wysyła nam nasze ciało, mówiąc nam, że nie możemy zrobić inaczej.

Czy kiedykolwiek próbowałeś się zatrzymać i spojrzeć na siebie z zewnątrz? Czy naprawdę konieczne jest bieganie od jednego zobowiązania do drugiego? Czy myślisz, że naprawdę możesz wszystko kontrolować? Zatrzymaj się i oddychaj!

Łagodne podejście

Być może zrozumieliśmy, że konieczne są drobne zmiany w naszym codziennym życiu, aby osiągnąć lepsze samopoczucie, ale wydaje się to zbyt trudne. Bardzo często bowiem poprawny i zrównoważony styl życia kojarzy nam się z szeregiem restrykcyjnych zasad zachowania i wszelkiego rodzaju deprywacji:

„Tak, mógłbym być lepszy, ale za jaką cenę? zbyt wymagający dla mnie ”

W rzeczywistości, jeśli chcemy osiągnąć trwałą i zrównoważoną zmianę, najlepiej jest uzbroić się w spokój i życzliwość oraz być gotowym na akceptowanie niepowodzeń i niepowodzeń, z dużą dozą pobłażania sobie.

Jeśli chodzi o jedzenie, to na pewno żyjemy w dobie diet, co jakiś czas pojawia się nowa, która obiecuje cuda: „bez wysiłku osiągniesz zdrową wagę i dożyjesz stu lat”.

„Tak, mógłbym być lepszy, ale za jaką cenę? zbyt wymagający dla mnie ”Sekret zdrowej diety nie polega na wyeliminowaniu tego czy innego jedzenia (chyba że istnieją prawdziwe problemy zdrowotne), ani na głodowaniu, ani na jedzeniu tylko niesmacznych potraw: ograniczenia żywieniowe tworzą tylko niebezpieczne. są szkodliwe dla zdrowia i sylwetki.

Czasem wystarczy tylko trochę poszerzyć nasze horyzonty i wyjść z „automatycznego pilota”, który każe nam zawsze dokonywać tych samych wyborów nawet w zakresie żywienia.

  • Czy masz listę „dobrych” i „złych” produktów spożywczych? Jak się czujesz, kiedy je jesz?
  • Czy jesteś pewien, że nie ma zdrowych alternatyw, ale także pysznych, by zaspokoić zarówno fizjologiczny głód, jak i smak?
  • Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak poprawić swoją relację z jedzeniem, kliknij tutaj

Ruch jest często postrzegany jako rodzaj kary, którą należy znieść, aby być zdrowym i sprawnym. Ale w rzeczywistości jest to po prostu aspekt zdrowej relacji z naszym ciałem, coś, co dajemy mu w zamian za wszystko, co dla nas robi. Nasze ciało narodziło się, by się poruszać!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj